טיפים קטנים

חכמים בשמש, גם מבפנים!

פאולה רוזנברג | | 5 ביולי 2020

אני כמעט בטוחה שרובכם לא יודעים שאפשר לאכול מזונות המסייעים להתגונן מפני קרינת השמש המזיקה. נכון שזה מעיף את הראש? הנה כמה דוגמאות למזונות המשפרים את העמידות בפני קרני UV – אני קוראת להם מסנני קרינה תזונתיים פנימיים.
אבל קודם הוכחות, איך תדעו שלא המצאתי את העובדה המגניבה הזו? אז ככה:
⬅️מחקר ישראלי משנת 2010 מצא כי דיאטה עשירה באומגה 3 ובירקות עשויה לסייע להגנה על העור מפני נזקי השמש ושנוגדי החמצון יכולים אפילו לתקן נזק תאי שגרמה השמש ובא לידי ביטוי בעור. מה זה אומר? הוסיפו לתפריט סלמון, אצות, אגוזי מלך וירקות מכל הצבעים.????? זה גם תואם את הדיאטה הים-תיכונית שנחשבת לבריאה ביותר.
⬅️הליקופן, נוגד חמצון שנמצא בעגבניות מבושלות, באבטיח ובאשכולית אדומה עוזר להתגונן מפני השמש, מחקר נוסף משנת 2008 מצא כי מי שצרך רסק עגבניות עשיר בליקופן היה מוגן מנזקי קרני השמש ב33% יותר מקבוצת הביקורת שלא צרכה ליקופן. ?
⬅️הזאקסנטין שנמצא במזונות צהובים- כתומים כמו תפוז, פלפלים, גזר, וקישואים.???️
⬅️הלוטאין ממשפחת הקרטונאידים המיוחסת, ניתן למצוא אותו בכרוב, ברוקולי, גזר ותרד וירקות ירוקים???. מחקר שפורסם בכתב העת לפרמקולוגיה ופיזיולוגיה של העור בארה”ב מצא כי תוספת של לוטאין וזאקסנטין לתפריט, מספקת גידול פי ארבע בהגנה מפני נזק לעור הנגרם מקרינת UV.
❗חשוב: כמובן שהאכילה לא מחליפה את הצורך במריחה של קרם הגנה, בכובע ובשאר אמצעים שעוזרים להיות חכמים בשמש.

הנה תראו בתמונה גם אני חכמה בשמש!

קטגוריות
טיפים קטנים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל