מאמרים

הטיפים לקיץ של אודי ואושר

שימו לב - במיוחד בקיץ

אושר אידלמן & אודי ברקן | | 5 ביולי 2020

מים

הגבירו את צריכת המים  כדי למנוע התייבשות.  העדיפו מים על פני כל נוזל אחר ואל תסמכו על תחושת הצימאון! איך יודעים ששותים מספיק?  הדרך הפשוטה ביותר והמומלצת לכלל האוכלוסיה היא לחלק את צריכת הנוזלים ביום על פי הארוחות:  כוס מים אחת בכל ארוחה – ועוד כוס מים בין כל שתי ארוחות, יחד עם המים המגיעים מהמזון הנצרך ניתן להתקרב לכמות הנוזלים היומית המומלצת.

ניתן להוסיף למים תוספות מרעננות כמו נענע, מלפפון ירוק או מעט מיץ לימון.

 

פירות

פירות הקיץ הם כיף גדול! בניגוד למה שנהוג לחשוב, הפירות אינם “מפוצצים בסוכר”, ומכילים בעיקר נוזלים עם ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ונוגדי חימצון בשפע. תכולת המים הגבוהה, תעזור לכם למנוע התייבשות בימים החמים. יחד עם זאת, הם כן מכילים סוכר ולכן מומלץ שלא להפריז בצריכתם, אלא לצרוך אותם במידה.
הצריכה המומלצת ביום היא 2-5 מנות פרי,
מה היא מנת פרי?
לדוגמא- פרי בגודל אגרוף או כוס וחצי של קוביות פרי כמו מלון/אבטיח, או 12 ענבים, מהווים מנת פרי אחת.

 

ירקות

ירקות מכילים בעיקר מים! ולכן בקיץ חשוב עוד יותר לצרוך כמות גדולה שלהם – לפחות 5-6 מנות ירק ביום.

 

פעילות גופנית
אל תתנו לחום שבחוץ למנוע מכם לבצע פעילות גופנית והקפידו לבצע פעילות לפחות 3-4 פעמים בשבוע.

פעילות גופנית חשובה לבריאות הכללית, נותנת הרגשה טובה ומסייעת בשמירה על המשקל. נסו לשלב פעילות ליד מקור מים כמו הים, שם בד”כ ניתן להנות גם מרוח נעימה ולהיכנס למים בתום הפעילות.

 

ארוחות קלות

במיוחד בקיץ, אנחנו אוהבים לאכול בצהריים ארוחות קלות וקרירות כמו סלטי ארוחה.

הארוחה הקלילה תגרום לתחושת קלילות בבטן ותעזור לכם לשמר את האנרגיות במהלך היום כולו.

תוכלו למצוא סלטים רבים בעמודים נוספים בבלוג המתכונים שלנו “חיים בריא במחירי רמי לוי”.

 

יום ארוך יותר, יותר בחוץ

בקיץ הימים ארוכים יותר ואנו נמצאים הרבה מחוץ לבית באירועים חברתיים, אוכלים יותר במסעדות ונוסעים לחופשות. מה שלעיתים גורם לנו לאבד שליטה בסוג האוכל ובכמות שאנחנו אוכלים.
בחרו מהתפריט או מלאו את הצלחת במנות עשירות בירקות, קטניות וחלבונים מהחי או הצומח על מנת לשבוע לאורך זמן מבלי לצרוך כמות קלוריות גבוהה

קטגוריות
מאמרים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל