מאמרים

לא רק מרק: המאכלים שיעזרו לכם להבריא מהר יותר

רגע לפני שהצננת הבאה תוקפת כדאי להיזכר מה יעזור לנו להילחם בה. שבעה מזונות שיעזרו לכם להבריא, ומהר

ramile | דיאטנית | 11 בדצמבר 2019

רגע לפני שהצננת הבאה תוקפת כדאי להיזכר מה יעזור לנו להילחם בה. שבעה מזונות שיעזרו לכם להבריא, ומהר.

אם התחסנתם נגד שפעת ואם לא, החורף הישראלי מביא עמו שלל הזדמנויות להידבק בווירוסים כאלו ואחרים. כדי להחלים מהר, חוץ משינה מרובה ומנוחה, כדאי גם להכניס לגוף חומרים שהוא זקוק להם, ובמיוחד נוזלים. מלבד מרק עוף, מה עוד בתפריט?

 

תרופת הסבתא האולטימטיבית: שום

במשך מאות שנים שימש שום מרכיב בסיסי בתרופות סבתא, ולא בכדי. אפשר כמובן ליטול טבליות שום, שבהן ריכוז גבוה של תרופת הפלא, אבל אפשר גם לצרוך אותו בצורתו הטבעית. כדי למצות את יתרונותיו, הקפידו לאכול שום טרי ולא שום מיובש או מבושל. מיטיבי לכת יכולים לרסק שן שום לתוך כף שמן זית ולבלוע את התרופה הטבעית לפני השינה. הריח לא סימפטי במיוחד, אבל השום עובד במהלך הלילה ועושה פלאים.

 

מקור בלתי נדלה לוויטמין C: פירות הדר

ויטמין C הוא מרכיב יסוד במערכת חיסונית חזקה. גם אותו אפשר לצרוך בטבליות, אבל הרבה יותר טעים ונחמד להתפנק על כוס מיץ תפוזים או לאכול פומלה חמוצה ומתוקה. מלבד זאת, ספיגת הוויטמין בגוף ממקורותיו הטבעיים גבוהה יותר מאשר ספיגתו מטבליות. מלבד פירות הדר, ויטמין C קיים בריכוז גבוה גם בתותים ובעגבניות.

 

הג’וקר של מערכת החיסון: ג’ינג’ר

לג’ינג’ר מגוון יתרונות חיסוניים. הוא אנטיבקטריאלי ועוזר במניעת פעילות מעיים בלתי רצויה ובהרגעה כללית של מערכת העיכול. ג’ינג’ר הוא גם מדלל דם וחומר אנטי דלקתי טבעי שעוזר להרפיית כלי הדם. אם אתם חולים עשו לכם הרגל לשתות הרבה מאוד חליטת ג’ינג’ר טרי. אפשר כמובן גם להוסיף לו את אחיו – דבש ולימון.

 

המנה המנחמת: שיבולת שועל

כשחולים וזקוקים לאוכל חם ומנחם, דייסת שיבולת שועל היא פתרון נהדר. כמו דגנים מלאים אחרים, גם שיבולת שועל היא מקור טוב לוויטמין E, התומך במערכת החיסונית. הוסיפו לה פירות יבשים או אגוזים והתפנקו.

 

הכי בריא שיש: ברוקולי

ברוקולי הוא אחד הירקות הבריאים והזמינים ביותר. יש בו ויטמין K, ויטמין E, אשלגן, מגנזיום, חומצה פולית והמון המון ויטמין C. מלבד הסיוע בהפחתת כולסטרול הוא תורם לאיזון סוכרת סוג 2 ומסייע בסילוק רעלים, הוא אנטי דלקתי ותורם לחיזוק העצמות.

 

אל תפספסו אותם: רימונים

הם לא זמינים כל השנה, אבל כשכן – כדאי להסתער עליהם. הם עשירים בנוגדי חמצון וויטמין C התומכים במערכת החיסונית. רימון גם מסייע בטיפול במחלות כרוניות כמו סוכרת ומחלת קרוהן כי הוא מפחית את הפעילות הדלקתית במערכת העיכול. נוגדי החמצון שברימון מסייעים בהפחתת כולסטרול: הם מונעים את חמצון LDL (הכולסטרול ה”רע”), שלו חלק מרכזי בהיווצרות טרשת עורקים.

 

המלך הבלתי מעורער של המלחמה בשפעת: מרק עוף

כן, אי אפשר בלעדיו. מי המרק שבהם טבל העוף עשירים בברזל ובחלבונים שמסייעים לנו להחלים מהר. אפשר לאכול ממנו עוד ועוד. הוא מונע מאיתנו להתייבש ומזרז את ההחלמה כמו שרק הוא יכול.

 

 

 

קטגוריות
מאמרים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל