מאמרים

יום הצליאק

גלוטן אאוט! האם זה נכון? האם זה רצוי עבור כולם??

מיכל צפיר | | 13 בספטמבר 2020

בעת האחרונה גלוטן מצטייר כאויב הירידה במשקל ויותר ויותר אנשים

מחפשים את תווית ה”ללא גלוטן” ולא בגלל מצב רפואי בו נוכחות גלוטן עלולה לפגוע בבריאות הכוונה לחולי הצליאק.

 

היום מציינים את “יום הצליאק הבינלאומי”

אז חשבתי שזה זמן טוב להבדיל בין המחלה שמחייבת המנעות מגלוטן לבין מי שמאמין

שהימנעות ממנו תרזה אותו.

 

אחת ולתמיד – מוצר “ללא גלוטן” הוא לא אוטומטית מוצר בריא או מרזה!

בריאות וירידה במשקל הן בעיקר תוצאה של התנהגות

ובכל זאת בהקשר של גלוטן חשוב להבין

כי ברוב המכריע של מוצרים מעובדים ללא גלוטן תמצאו המון סוכר וחומרים מעובדים מזיקים אחרים באותם מזונות לכן ההמלצה שלי היא לאכול מזון טבעי שאינו מכיל גלוטן ולא מזונות עם תחליפים כמו בסקוויטים או שאר חטיפים מתוקים ומלוחים.

 

מיתוס נוסף שקשור בגלוטן  אומר שהוא כמן דבק הנדבק למעי – גם הוא לא נכון.

 

אז נכון שיש אנשים שמרזים כשהם מוציאים מהתפריט גלוטן אבל הסיבה לרוב היא פשוטה כי כשאתם נמנעים מלאכול בצקים מתוקים, בורקסים, עוגות וכדומה, ברור שתתחילו לראות תוצאות מכיוון שמדובר במזונות עתירים בשומן וסוכר ולא בגלל הגלוטן.

כך שאם תאכלו פרוסת לחם שיפון, חיטה מלאה ובמידה – גם תוכלו לעשות את

השינוי.

 

לסיכום איכלו בצורה מאוזנת, תפריט מגוון ובריא מכל אבות המזון ואל תגררו לטרנדים

והשערות כשאתם בריאים ואין סיבה רפואית לכך.

 

לחולי הצליאק שמוכרחים להימנע מגלוטן הכי כדאי לקנות מוצרי מזון ולהכין עצמאית

את המאכלים כדי להימנע עד כמה שניתן ממוצרים מעובדים שיזיקו להם מעבר לגלוטן.

קטגוריות
מאמרים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל