מאמרים

את בהריון? כך תעברי בהצלחה תשעה חודשים של מאנץ’ מתמשך

רק לפני שבוע המקל הראה שני פסים ואתמול בלילה כבר שלחת את בן הזוג להביא פיינט גלידה מהמכולת. את רוצה לאכול הכל, והרבה, ומרגע שגילית שהאכילה עוזרת לנטרל את הבחילות את פשוט לא מפסיקה. נשמע מוכר?

ramile | דיאטנית | 6 בינואר 2020

רק לפני שבוע המקל הראה שני פסים ואתמול בלילה כבר שלחת את בן הזוג להביא פיינט גלידה מהמכולת. את רוצה לאכול הכל, והרבה, ומרגע שגילית שהאכילה עוזרת לנטרל את הבחילות את פשוט לא מפסיקה. נשמע מוכר?

נשים רבות חוות בולמוסי אכילה במהלך ההיריון, במיוחד במהלך השלישי הראשון, הקשה ביותר. ההורמונים משגעים אותנו, הבחילות לא נותנות מנוח, ונראה לנו הגיוני להתנחם בזרועותיהן של פחמימות ריקות וממתקים. אלא שאת לא באמת אמורה לאכול בשביל שניים (מקסימום בשביל אחד ושליש). לאכילה חסרת המעצורים הזו יש מחיר, ונצטרך לשלם אותו אחרי הלידה, כאשר החיים יהיו בין כה וכה כבר הרבה יותר מורכבים, וזאת עוד לפני שהזכרנו את סוכרת ההיריון שמאוד כדאי למנוע. איך תצלחי תשעה חודשים של מאנץ’ מתמשך בלי להעלות 30 ק”ג? הטי אוזן.

 

הקדימי את הרעב

כולנו – מי שבהיריון ומי שלא – יודעות מה קורה לנו כאשר אנחנו לא אוכלות בזמן. אנחנו עצבניות, כאובות ובעיקר מוכנות להסתער על המאכל השומני והפחמימתי ביותר שייקרה בדרכנו. רעב, משבש המחשבה ושיקול הדעת, הוא מקדם הבולמוסים הגדול ביותר. ככל שנרעב יותר, כך נאכל יותר כאשר תתאפשר לנו סופסוף גישה לאוכל. לעומת זאת, אם נאכל רגע לפני שהרעב מתחיל לדגדג, לא נתפתה למזונות הללו. אל תחכי לו – הקדימי אותו בכמה דקות. זה יעזור לך לאכול מה שהגוף שלך צריך כרגע – ירקות (טריים או מבושלים), סיבים תזונתיים, נוזלים, שומנים טובים – ולהימנע מהתנפלות על אוכל שמן או סוכרי מאוד.

 

אכלי כמה ארוחות ביום

השתדלי להימנע מארוחות ענק ובני לעצמך תפריט מאוזן. אכלי ארוחת בוקר עם ההתעוררות, ומרגע זה השתדלי לאכול כל שלוש שעות – ארוחת ביניים, ארוחת צהריים, ארוחת ביניים נוספת, ארוחת ערב וארוחת לילה קלה. הארוחות התכופות יעזרו לך להרגיש שבעה, ימנעו ממך בחילות וישמרו על רמת סוכר מאוזנת במשך היום. הגיעי לשובע בכל ארוחה והימנעי מאכילה אחרי נקודת השובע כדי לא להעמיס על מערכת העיכול.

 

שתי המון המון מים

לפעמים רק נדמה לנו שאנחנו נורא רעבות ולמעשה, פשוט לא שתינו מספיק. שתי הרבה הרבה מים במהלך היום (גם אם זה גורם לביקורים תכופים בשירותים, זה שווה את זה). אם את לא מרגישה צמא, החזיקי בתיק בקבוק מים רב פעמי וכווני בטלפון תזכורת לשתיית כוס מים כל שעה.

 

החזיקי תפוח חירום בתיק

התפריט המאוזן ביותר לא יעזור לנו אם נתקענו מחוץ לבית בלי אוכל וכל מה שזמין לנו הוא אוכל קנוי שהבקרה על הרכבו מפוקפקת למדי. דאגי שתמיד יהיו לך תפוח ושקית אגוזים בתיק. זה יחזיק אותך עד שתגיעי הביתה, ותוכלי להכין לך אוכל טרי ובריא.

 

הקפידי על פעילות גופנית

ייתכן שהתמזל מזלך והיה לך אחלה שליש ראשון – בלי בחילות ובלי עייפות מטורפת. אבל אם את נמנית עם הרוב המוחלט של ההריוניות סביר להניח שרק לקראת שבוע 14 הצלחת להוציא את עצמך מהבית אחר הצהריים ולהתחיל לזוז. זה בסדר ומובן אם לא עשית יותר מדי בשליש הראשון, אבל מרגע שהקושי הגדול חלף כדאי מאוד שתחזרי לפעילות גופנית שגרתית. ייתכן שגם אחרי שתחלוף העייפות הגדולה תרגישי שיש דברים שאת פשוט לא מסוגלת לעשות, וזה ממש ממש בסדר. זכרי שאת לא עצלנית, את בהיריון. עשי מה שאת יכולה והקשיבי לגוף שלך, ועם זאת השתדלי ללכת, לשחות, לתרגל יוגה או פילטיס ולאפשר לגוף לזוז כמה שיותר. הוא צריך את זה, וגם את.

 

 

 

 

קטגוריות
מאמרים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל