מאמרים

מה לקחת עם הילדים לים ולכל טיול?

פאולה רוזנברג | | 5 ביולי 2020

קיץ וחם! ואנחנו הישראלים מבלים בחוף הים.

השמש, הרוח והמים עושים אותנו תמיד רעבים, אפילו מאוד.

בחופים מוסדרים ניתן לרכוש מאכלים שונים, שהם בדרך כלל ממש לא בריאים והמחירים תמיד מופקעים!

מי אמר שאנחנו חייבים להאביס את עצמנו במיצים ממותקים, מיני מטוגנים נוטפי שמן, חטיפים מפוצצים בסוכר….

אז מה כדאי לאכול (חוץ מחול)?

בילוי בחוף אמור להיות מהנה ולא מתחשק לאף אחד להשקיע זמן רב מדי בהכנה, אך עם קצת תכנון ומחשבה ניתן להצטייד במזון טעים שלא יעשה לנו חור בכיס וחשוב לא פחות – שלא יגרום לנו לסיים את הקיץ עם עוד כמה קילוגרמים על המותניים.

מחקר אמריקאי מצא כי הנטייה לעלות במשקל אצל ילדים גדולה פי 3 בחודשי הקיץ. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבחודשים האלו קיימת נטייה לאכול יתר בחוץ, לצאת לחופשות, לרבוץ מול הטלוויזיה או המחשב ולאכול פחות ארוחות מסודרות. מה שנכון לילדים משפיע גם עלינו המבוגרים!

קבלו את ערכת החוף האולטימטיבית- המדריך המלא לאכילה חכמה בחוף הים:

אכילת חוף היא מאתגרת, על המזון להיות נייד, קל משקל ומרענן, בעל יכולת לשמור על טריות בשמש הקופחת וחשוב שיהיה גם טעים!

כללי מפתח:

– מה שבבית נראה פחות אטרקטיבי בחוף הים באוויר הפתוח כשהרעב תוקף אתכם הוא ייראה מעדן מלכים!

– חלוקה לקופסאות קטנות – לשמירה על טריות וכדי להימנע ממגע עם החול.

– כדאי להצטייד באריזות תרמיות שיאפשרו למזון להישאר טרי זמן ארוך ככל האפשר.

– גם אם תשלבו מזון מהבית עם מזון קנוי – עדיין תקבלו אופציה בריאה יותר – למשל – חומוס ממסעדת החוף עם קרקרים או לחם מלא מהבית.

– המטרה היא להימנע ככל האפשר מחטיפים עתירי מלח, שמן וסוכר וממשקאות ממותקים כמו ברד או מיצים בטעמים שונים.

אז מה ניקח?

1.חטיפים וקרקרים, ביתיים או קנויים- טריק מצוין הוא לקחת מאפינס קפואים, שיפשירו תוך כדי הרביצה ויהיו בדיוק בטמפרטורה הנכונה. קרקרים מקמחים מלאים הם גם טעימים וגם משביעים. קחו אתכם גם חטיפי בריאות אמיתיים (שאינם מכילים סוכר)

2.ירקות חוף – ישנם ירקות שישרדו טוב יותר את החום הגדול, מדובר בירקות קשים: מקלות סלרי, גזר, תפרחות ברוקולי וכרובית, מלפפון, רצועות קולורבי וצנונית ואפילו כרוב! אם תפזרו עליהם מיץ לימון טרי זה ישפר את הטעם וגם ישמש כחומר משמר טבעי.(שדרוג רציני יהיה להוסיף קעריות קטנות של טחינה או פסטו)

3.פירות חוף – האופציה המוכרת והאהובה. השתמשו בשקיות כדי לעטוף מנות אישיות. אם אתם מאחסנים בקופסה תרמית רצוי לפזר קוביות קרח.

4.קופסה גדולה ובה שקיות סגורות של אגוזים, זרעים וגרנולה ביתית – תערובת לפי טעמכם האישי של שקדים, גרעיני דלעת וחמניה, אגוזים, חמוציות, צימוקים. הסוד הוא שניתן לאכול מנה מדודה בלי למלא את שאר הקופסה בחול – וכך גם תשלטו על הכמויות.

5.תרמוס עם שייק או חליטה קרה ומרעננת- כיום קיימים בשוק תרמוסים נוחים בגדלים שונים שהם קלים לנשיאה. מלאו בהם שייק מרענן או חליטה מצננת ותוכלו להרוות את צימאונכם במקום להלעיט עצמכם במשקאות עתירי קלוריות כמו ברד, בירה או מיצים שונים!

מתכון לדוגמה לחליטה קרה ומרעננת: למונגראס, ג’ינג’ר, נענע, תפוח חתוך ושלוש כפיות דבש. בחצי כוס מים רותחים. לסנן לאחר 20 דקות . להוסיף הרבה קרח ומים לשמור בתרמוס.

מתכון לדוגמה לשייק פירות וירקות קר: גם משביע, גם מזין וגם מצנן את הגוף. מתכון בסיסי וטעים: בבלנדר לערבב כוס מים, כוס קוביות קרח עם תפוח ירוק חתוך, שני תמרים מגולענים, 4 עלי חסה שטופים, מלפפון אחד ובננה. להוסיף מעט אבקת קינמון. מזין, מרווה ומשביע!

6.כריכי חוף – כאלו שלא יתפרקו או יהיו רטובים לגמרי כשתרצו לאכול אותם. היום ניתו להשיג מיני-פיתות קטנות מקמח מלא, או פרוסות לחם קטנות . ממרחים מתאימים יהיו : פסטו, ממרח עגבניות מיובשות או טחינה.

7.בייגלה ופופקורן – החום הגדול דורש גמישות וסתגלנות, גם ממני (-:
אז אוסיף כאן המלצה שאינה מאפיינת אותי בדרך כלל: אם בכל זאת תרצו חטיפים – אז בייגלה ופופקורן הן האופציות היותר בריאות. ושוב כדאי לחזור על השיטה של מנות קטנות עטופות בשקית שישמרו על הטריות. כיום ניתן להשיג גם בייגלה מחיטה מלאה ואפילו מקמח כוסמין.

 

גם אם תאמצו חלק מן ההמלצות – כבר שיפרתם בהרבה את תזונת החוף שלכם.

מניסיוני האישי אני יכולה לספר שאני תמיד מביאה איתי ערכה כזו לים – וכל החבר’ה עטים עליה כמו נמלים….כבר למדתי להכפיל ולשלש כמויות! אולי עכשיו הם יקראו את המדריך הזה ויבינו את הרמז – שהם יכולים לעשות זאת בעצמם בפשטות ובקלות (-:

קטגוריות
מאמרים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל