מאמרים

מזל טוב ובתיאבון: מסיבות יום הולדת בריאות יותר לילדים

גביע גלידה עם סלט פירות, פיצה ביתית וסירות מפרש מפלפלים

ramile | דיאטנית | 6 בינואר 2020

גביע גלידה עם סלט פירות, פיצה ביתית וסירות מפרש מפלפלים – כך תחגגו את יום ההולדת הבא של הילדים בלי כמויות אדירות של סוכר, צבעי מאכל וחומרים משמרים

אנחנו מנסים לשמור עליהם שיאכלו בריא, מסודר, בלי יותר מדי מתוקים, ואז זה יוצא משליטתנו, כי עוד אחת כזאת מגיעה: מסיבת יום הולדת של חבר. באופק נראים מלחים, צבעי מאכל וסוכרים שמספיקים כדי להשאיר אותם ערים במשך יומיים. האם זה חייב להיות ככה? לא בטוח. האם אתם יכולים להכתיב להורים אחרים מה להגיש במסיבת יום ההולדת? כנראה שלא. אבל אתם בהחלט יכולים להתנסות בזה בעצמכם. מי יודע? אולי תתחילו טרנד. הנה כמה רעיונות למאכלים טעימים וקצת יותר בריאים שאפשר להגיש לילדים. אל תדאגו, זה לא קינואה ועדשים.

 

שיפודי פירות צבעוניים

זה לא סוד שילדים ממש אוהבים מאכלים צבעוניים. לכן הרבה פעמים הם יבחרו את הגלידה הוורודה או הכחולה. את המשיכה הזו לצבעים אפשר לנתב לכיוונים אחרים – במקום סוכריות גומי נגיש להם פירות בשלל צבעים. אבל אל תטעו, אי אפשר סתם לפרוס את הפירות ולהניחם במגש. כדי להפוך את כל הסיפור לאטרקטיבי נכין שיפודי פירות. על שיפוד אחד נשלב כמה שיותר צבעים: תות, אננס, עינב, ופלח קלמנטינה למשל. רצוי שהשיפוד עצמו יהיה יפה. אפשר לקשט אותו, למשל, בלב או בכוכב. במקום שיפודים (או בנוסף) אפשר למלא גביעי ופל (המיועדים במקור לגלידה כמובן) בסלט פירות.

 

סירות מפרש מפלפלים, חומוס וגזר

כבר הבנו שהסוד הוא בצורה, נכון? קחו פלפל אדום וחתכו אותו לרבעים, כך שכל רבע יהיה מעין קערה אליפטית. את הקערה שנוצרה מלאו בחומוס (ביתי אם אפשר, קנוי אם אין לכם סבלנות להכין), חתכו משולשים דקים מפרוסות גזר והעמידו במרכז כל סירה שיצרתם משולש גזר שישמש מעין מפרש לסירה. צרו צי של סירות מפרש על גבי מגש גדול והניחו אותו במרכז השולחן

 

“פיצה” על לחם בריא

כולם אוהבים פיצה, אלא שהבצק שלה בדרך כלל עמוס בסוכר ושומן, ופיצה ביתית גם לא בדיוק פותרת את הבעיה. פרסו לחם מלא (מקמח שיפון או כוסמין למשל), פזרו מעליו רוטב עגבניות ללא סוכר (או פסטו), מוצרלה טובה ותוספות ככל העולה על רוחכם: זיתים, עגבניות, בצל, תירס. אפו כמה דקות בתנור עד שהמוצרלה נמסה והלחם נהיה פריך. הגישו חם.

 

תירס חם

נכון, לתירס אין את הערך התזונתי הגבוה ביותר, אבל הוא מתוק וחם וטעים בלי להיות חטיף או ממתק. אין ילד שלא מכיר את הפזמון החוזר של “תירס חם” וישמח לקבל לידיו קלח תירס חמים וטעים, עם קצת חמאה ומעט מלח.

 

פופקורן ביתי

אם כבר תירס, אז תחליף מצוין לחטיפים התעשייתיים הוא פופקורן ביתי. הימנעו מהכנת פופקורן במיקרוגל כמובן (המוצרים הללו מפוצצים בשמן ומלח) והכינו פופקורן בסיר כמו פעם. זה באמת באמת פשוט. כדי לשדרג את העניין אפשר להכין פופקורן בטעמים: אם רוצים פופקורן מתוק אפשר להוסיף קצת סוכר (ואולי גם קינמון), לחטיף קצת יותר פיקנטי אפשר להוסיף תבלינים כמו קארי, חווייג’ או טיבול גריל.

 

תה קר מחליטה ביתית

אחת הצרות של מסיבות ימי ההולדת הוא השתייה הממותקת. מוזגת או לא מוגזת, היא מלאה סוכר. הילדים ממש רוצים מיץ אדום? הכינו להם חליטת תה פירות יער ממותקת קלות בלבד (באגבה או ממתיק בריא אחר) והגישו להם את זה כתחליף למיץ. בקיץ אפשר להוסיף לחגיגה קרטיבים ממיצים טבעיים, כך שגם הקטנים וגם הגדולים ייהנו.

 

 

 

קטגוריות
מאמרים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל