מאמרים

כמה דקות של הכנה: נשנושים בריאים ומשביעים שכיף לאכול

נשנושים בריאים ומשביעים שכיף לאכול

ramile | דיאטנית | 11 בדצמבר 2019

זה קורה לכולנו די יום וקשה לשלוט בזה – הצורך לחטוף משהו, איזה נשנוש קטן – מתוק או מלוח – שיספק אותנו וגם אולי יסגור איזו פינה קטנה של רעב. בעבודה זה קורה בדרך כלל אחר הצהריים, כשאחרי שעות של עבודה מרגישים “נפילת סוכר” ובבית כיף לנו לנשנש מול סדרה אהובה או סרט. הבעיה שחטיפים, פיצוחים או ארוחות קלות עלולות לגרום לנו להשמין – בטח אם הנשנוש הזה קורה מדי ערב. הכנו לכם כמה הצעות הגשה קלות להכנה ובריאות שכיף לאכול.

 

מתוק מהטבע

הסוכר “נפל” לכם באמצע יום העבודה? לא חובה להרים אותו עם שוקולד או עוגה. פירות חתוכים מהווים תחליף בריא יותר משום שלגוף קל לעכל סוכר פירות ולפירות יש סיבים תזונתיים ומינרלים שתורמים רבות לגוף. שילוב של כמה פירות דוגמת בננות, תפוזים, תפוחים או אגסים – שגם יכולים להחזיק כמה ימים בלי להירקב – יכול להיות נהדר. אם אתם אוהבים פירות יבשים – בחרו כאלה שהם טבעיים ואינם ממותקים.

 

הנשנוש המושלם

הרצון למשהו קרנצ’י ומלוח, בעיקר בערב, בעיקר כשצופים בטלוויזיה, הוא כנראה משותף לרוב האנושות. נסו לכרסם בכיף רצועות גזר, קולורבי, מלפפונים או פלפלים. בירקות יש כמות קלוריות נמוכה וכמות גדולה של ויטמינים, מינרלים וסיבים שמועילים לגוף. צלחת מלאה ירקות חתוכים תשביע אתכם ולא תגרום לכם ללכת לישון בהרגשה כבדה. רוצים שיהיה יותר מעניין בפה? שלבו בצורה עדינה שתיים-שלוש כפות של טחינה או גבינה לבנה.

 

“פיצוחים” ירוקים

בשנים האחרונות הם הפכו מלהיט טרנדי למוצר חובה בכל מקפיא ביתי – פולי אדממה. מדובר בפולי סויה שמהווים נשנוש בריא, דל שומן ודל קלוריות, בבית או בעבודה. בפולי אדממה יש כמות גדולה של חלבון, סיבים תזונתיים, סידן וברזל. בחצי כוס יש בערך 100 קלוריות וכיף לאכול אותם כשהם חמים או קרים, עם מעט מלח.

 

פצצת בריאות קטנה (רק אל תגזימו)

שקדים ואגוזים הם קטנים-קטנים אבל משביעים-משביעים. זהו הנשנוש האולטימטיבי בין ארוחות. כמות קטנה גם תספק את הצורך וגם תשמור עליכם שבעים ותמנע אכילת יתר. באגוזים ובשקדים יש נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים, אך יש לצרוך אותם במתינות בשל הערך הקלורי הגבוה שלהם. בשני אגוזי מלך ובשבע שקדים יש כ-100 קלוריות, הסתפקו בכמויות האלה פעם או פעמיים בין הארוחות – ותיהנו.

 

סנדוויץ’ קצת אחר

תמרים הם קפסולת בריאות קטנה. יש בהם סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, מינרלים, זהו פרי דל שומן שלא מכביד על מערכת העיכול והוא נותן אנרגיה. אפשר למצוא תמרים בישראל במשך כל השנה – זה אומר שאפשר ליהנות מכריכי תמרים כל השנה. פשוט מאוד: הוציאו את הגלעין, והכניסו לתוך התמר שקד, אגוז מלך או אגוז פקאן ויש לכם כריף מתוק, טעים ומשביע. שניים-שלושה כאלה מספיקים.

 

הכי קופץ בפה

חומוס לא חייב להיות רק משתחתי. קנו גרגירי חומוס יבשים או קפואים, השרו אותם או בשלו מיד במים רותחים, בהתאם לסוג שקניתם, שפכו אותם אחרי הבישול לקערה, פלפלו קלות ויש לכם נשנוש טעים ובריא.

 

כשאוכלים גם את הצלחת

פלפלים הם בריאים והאדומים שביניהם בריאים אפילו קצת יותר בזכות ריכוז גבוה של נוגדי חמצון. אבוקדו הוא פרי בריא מאוד ובו אשלגן, ויטמין C, שומן חד בלתי רווי שמשפר את רמת הכולסטרול בגוף ומגזניום שמשפיע על תפקוד השרירים והעצבים. והכי חשוב – הוא טעים כסלט. חתכו פלפלים אדומית בצלעות, מלאו אותם בסלט אבוקדו או גוואקמולי (עם מעט עגבניות חתוכות ובצל סגול קצוץ) והנה לכם “צלחת” גמבה-אבוקדו שכיף לאכול את כולה.

 

 

 

 

 

קטגוריות
מאמרים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל