מאמרים

עשרה מזונות ליום שבע במיוחד

צ'יה מתנפחת בבטן, בביצה יש שישה גרם חלבון והכרובית עשירה בסיבים ונוזלים – עשרה מזונות שיעזרו לכם להרגיש שבעים במשך כל היום

ramile | דיאטנית | 11 בדצמבר 2019

שוב השעה הזו ביום. רק לפני שעה קלה אכלתם ארוחת צהריים והנה אתם שוב רעבים. איך זה ייתכן? אם הסלט הקבוע שלכם או מנת הפסטה שאתם אוכלים מדי פעם כבר לא משביעים אתכם ואתם מוצאים את עצמכם אוכלים אחרי שעה או שעתיים ארוחה נוספת, אולי כדאי לכם להכיר כמה מזונות שישנו את התמונה.

 

אבוקדו

חורף ישראלי הוא עונה מצוינת להתמכר שוב לפרי הירוק והמשובח הזה: מרחו אותו על לחם, הוסיפו קוביות שלו לסלט או פשוט אכלו אותו בכפית. אבוקדו הוא אחד המזונות הבריאים ביותר והמשביעים ביותר – הוא עשיר בסיבים, שומן טוב וחלבון ויכול לגרום לתחושת שובע שמחזיקה שעות. ויש בונוס: הוא גם עושה פלאים לעור הפנים.

 

ביצים

ביצה היא שובע מובטח. ביצה אחת על הבוקר תספק לכם שישה גרם של חלבון ותסייע לכם לבחור בחירות נבונות יותר של מזון בהמשך היום. פתחו את היום עם טוסט מלחם מלא (שיפון או כוסמין, למשל) עם אבוקדו וביצה, ואתם מסודרים.

 

בננה

אם קשה לכם לאכול ארוחת בוקר של ממש, מחוסר זמן או רעב, בננה היא הפתרון בשבילכם. פתחו את היום עם בננה אחת, העשירה בסיבים תזונתיים.

 

תפוח

התפוח עשיר בסיבים תזונתיים ומכיל חומרים שמאטים את העיכול ועל כן גורמים לתחושת שובע ממושכת. מכיוון שלוקח כמה דקות טובות לאכול אותו, לגוף יש הזדמנות להגיע לתחושת שובע בזמן האכילה ולא לחפש מקורות מזון אחרים על מנת להרגיש שבע. תפוחים הם גם פתרון מושלם לרעב שמתעורר כך סתם באמצע היום, כשאתם רחוקים מהבית. קל לשאת אותם לכל מקום, ולעומת בננה, למשל, הם לא נרקבים בקלות בתיק.

 

שקד טבעי

אין דבר קל יותר מלחפון כמה שקדים טבעיים ולנשנש אותם. השקדים עשירים בחלבון ושומן בריא. כמה שקדים בלבד ינטרלו מיד את תחושת הרעב המזדחלת. אפשר כמובן לשלבם עם אגוזים אחרים – פקאנים, אגוזי מלך, קשיו ומעט צימוקים. הקפידו לצרוך אגוזים טבעיים (לא קלויים ולא מומלחים).

 

קטניות

אפשר לבשל אותן ולמעוך אותן לכדי מרק, לפזר אותן קרות מעל סלט ירקות או להנביט אותן. קטניות מכל הסוגים – עדשים בכל הצבעים, שעועית מכל המינים, מש, אפונה – כולן תורמות לתחושת מלאות ושובע.

 

כרובית

לכרובית שילוב מנצח של טעם עשיר וערך תזונתי נהדר. היא עשירה בנוזלים ודלת קלוריות כך שאפשר לאכול ממנה עוד ועוד בלי להתחשבן יותר מדי. היא נהדרת במרק, באנטיפסטי ואפילו במצבה החי, בסלט ירקות טרי.

 

יוגורט לבן

אם אתם מנסים לרדת במשקל, יוגורט לבן עם קצת פרי או אגוזים הוא חטיף מצוין בשבילכם. לכו על יוגורט נקי, עם אחוזי שומן נאים, ללא תוספת סוכר או ממתיקים מלאכותיים.

 

זרעי צ’יה

דברים טובים באים באריזות קטנות. זרעי צ’יה אולי לא נראים לכם כמו פריט המזון המשביע ביותר במזווה, אבל תתפלאו לשמוע שהם יכולים לגרום לתחושת שובע מתמשכת. יש בהם מלא חלבון וסיבים תזונתיים, וכשהם באים במגע עם מים הם מתנפחים, ולכן גורמים לנו להרגיש שהקיבה שלנו מלאה. פזרו אותם מעל יוגורט או סלט.

 

שיבולת שועל

תותרו מראש על גרנולה תעשייתית. היא בדרך כלל מפוצצת סוכר. במקום, הכינו לעצמכם דייסת שיבולת שועל והוסיפו לה פירות שאתם אוהבים. שיבולת שועל עשירה בסיבים תזונתיים ותגרום לתחושת שובע מתמשכת.

קטגוריות
מאמרים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל