מאמרים

אנחנו רוצים שהילדים שלנו יאכלו בריא – אבל איך עושים זאת בלי להילחם בהם?

מיכל צפיר | | 11 באוקטובר 2020

איך מנגישים להם את החשיבות של תפריט מאוזן? איך עושים זאת ברגישות? מיכל צפיר עוזרת לכם לתקשר עם הילדים שלכם בנושא שגם מבוגרים מתקשים לדבר עליו.

השהייה הממושכת בבית מאתגרת בכל הקשור לתזונה,
בואו נודה שהזמן הפנוי והמקרר המלא לא עושים חיים קלים ההיפך הם עלולים להכביד בעיקר על הבריאות והמשקל, אז מה עושים?
מתמקדים בכל מה שתלוי בנו ונותנים דוגמא אישית,
במקום לאמץ גישה שאומרת ״אין מה לעשות זה המצב!״
לבחור בגישה שמראה ״יש מה לעשות במצב הקיים ולעשות״

הנה שלושה דברים קטנים שיעשו לכם הבדל גדול:

  1. אוכלים רק בישיבה ליד השולחן כאשר האוכל מונח בצלחת ומציינים איזו ארוחה זו. נשנשת מתמשכת היא לא אופציה וזה אומר שאנחנו כמבוגרים רוצים לתת דוגמא אישית, אז גם אנחנו לא פותחים את המקרר וחוטפים על הדרך אלא יושבים אוכלים ומציינים שזו ארוחת בוקר או צהריים או ערב.
  2. כל ארוחה משלבת ירק, הילדים לא חייבים לאכול אבל אנחנו מחוייבים לתת את האופציה, לא לדבר על זה לא להכריח אבל כן להניח על השולחן.
  3. לשלב במהלך היום תנועה, אימון מול סרטון ביוטיוב או ריקוד או יציא להליכה במסגרת המגבלות הקיימות, להציע לילדים להצטרף אבל גם כאן אין להכריח.

 

בנוסף,
ממליצה לדבר עם הילדים על איך הם מרגישים ולשתף ברגשות שלנו, פשוט לשאול ולהקשיב מבלי להניח הנחות, כי הרבה לפני אוכל ותנועה תקשורת בריאה היא הבסיס לכל השאר לכן תראו לילדים שאתם רואים אותם, מתעניינים בהם וסקרנים להקשיב ולגלות דברים חדשים.

 

מאחלת לכולנו שנה של צמיחה, מודעות לכל הטוב והשפע שמקיף אותנו והבנה שכל עוד אנחנו חיים יש לנו בחירה מה להכניס לראש, מה לקחת ללב ומה לשחרר.

קטגוריות
מאמרים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל