מאמרים

הירקות שיקפיצו לכם את הסלט

סלט זה בריא, כולנו יודעים, אבל מה לעשות – לפעמים זה עלול לשעמם. אז אילו ירקות אפשר להוסיף לסלט כדי להעשיר אותו וגם לשמור על הבריאות? תתפלאו, אבל לא צריך אפילו להרחיק עד הירקן, את כולם תמצאו גם בסופרמרקט

mako אוכל טוב | | 31 בינואר 2021

רובנו משתדלים לאכול סלט לפחות כמה פעמים בשבוע, מכל מיני סיבות: הירקות עשירים במינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים, ורובם דלי קלוריות ולכן מהווים בסיס לכל דיאטה ותזונה מאוזנת. אבל בואו נודה באמת, לפעמים כל העניין של סלט ירקות כבר נעשה קצת משעמם.

מנשה כדורי, מנהל הרכש של פירות וירקות ברמי לוי והאחראי על הייבוא, מספר שהמלכה של הירקות בסלט הישראלי היא העגבנייה, מיד אחריה מגיע המלפפון ואחר כך הפלפלים. “בכל ארוחה אנחנו חותכים את הירקות האלו, הם טעימים ובריאים והפכו להיות חלק מהחיים שלנו”, הוא אומר. במדף הפירות הכי נמכרת היא הבננה, ואחריה התפוח.

 

אז עגבנייה, מלפפון ופלפל זה נחמד, אבל מה אפשר להוסיף לסלט כדי לגוון אותו קצת? הוספה של גבינות, אגוזים ולחמים אומנם תתרום מאוד לטעם, אבל גם תעלה משמעותית את ערכו הקלורי של הסלט. לכן, זה הזמן להכיר את הפירות והירקות המיוחדים שיכולים לשדרג סלט פלאים, וכן, אפשר למצוא אותם בסופרמרקט ולא רק אצל הירקן.

אוכמניות. האוכמניות שייכות למשפחת פירות היער, ומכילות כמויות גבוהות ביותר של נוגדי חמצון חזקים, המסייעים לשמירה על הבריאות הכללית. בין היתר האוכמניות מכילות רכיבים אנטי סרטניים, תורמות לשיפור העיכול ולניקוי רעלים מהגוף, ומומלץ להוסיף אותן לסלטי חסה ועשבי תיבול. “לא האמנתי שתהיה בארץ צריכה של אוכמניות טריות, חשבתי שזה מוצר מזרח אירופי”, מספר כדורי, “אבל מתברר שהצריכה בארץ היא מטורפת. אנחנו מייבאים מצ’ילה אוכמניות, וזה עובד בצורה מעולה”.

נבטי ברוקולי.  מעבר לעובדה שהנבטים האלו ישדרגו לכם את הסלט, הם גם בריאים מאוד ועוזרים לגוף להילחם בסוגי סרטן שונים, בהם סרטן השד, הודות לחומר בשם סולפוראפן שהוכח כאנטי סרטני. לצידם תוכלו להוסיף גם נבטים סיניים ונבטי חמנייה, כדי להשלים את המגמה הבריאה.

עגבניות מגי. אם גם אתם מתגעגעים לעגבנייה של פעם, הכירו את עגבניית הגורמה מבית חברת הזרע. העגבנייה הזו משלבת מתיקות וחמיצות ויש בה ריכוז גבוה של ארומטיים. היא מתאימה לסלט, לבישול ולצלייה על הגריל, ואפשר גם פשוט לזלף עליה מעט שמן זית ומלח גס – ולאכול ככה. “המגי היא עגבנייה טעימה, קטנה ומתוקה מאוד. זה מוצר שעובד אצלנו מאוד יפה”, מעיד כדורי.

אנטיפסטי. תמיד כדאי להחזיק במקרר רכיבים לאנטיפסטי, כמו פלפל, בטטה, קישואים, חצילים ופטריות. ירקות שכבר “התעייפו” ולא תרצו לשים אותם טריים בסלט – אפשר ואף רצוי לצלות בתנור או בטוסטר. האנטיפסטי יכולים להישמר במקרר בכלי אטום עד שבוע, ובכל פעם שתוסיפו מהם לסלט – תרגישו שאתם אוכלים בבית קפה.

עשבי תיבול ועלים ירוקים. חסה סלנובה, עלי בייבי, פטרוזיליה, כוסברה ונענע יוסיפו לכם עניין לסלט, אבל גם הרבה בריאות. מחקרים מצאו שעשבי תיבול הם המקור הטוב ביותר לנוגדי חמצון בטבע, וזאת מכיוון שהעלים הירוקים הם החלק של הצמח שבו מופק החמצן.

 

 

קטגוריות
מאמרים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל