מאמרים

חיים בריא גם בסגר

ענת הראל | | 1 באוקטובר 2020

שוב אנחנו סגורים בבית ושוב מוצאים עצמנו בין תפעול הזום לילדים, לבין הכנת ארוחת בוקר/ ארוחת צהריים/ ארוחת ערב, כשבמרווחים שבינהם מנסים נואשות להשתלט על ענייני עבודה.

ומה עם איכות החיים שלנו ? האם לקחנו גם הפסקה ממנה ?
בזמנים כאלו של עומס , לחץ ושינוי קיצוני בתנאי החיים – לרוב  ברירת המחדל היא לוותר על דברים שנחשבים “מותרות”.

השאלה היא האם פעילות גופנית נחשבת אצלכם כמותרות ? כי אם כן , טעות גדולה בידכם !
שכן פעילות גופנית חיונית מאין כמוה לבריאות הפיזית והנפשית שלנו ולא פחות מזה של ילדנו.
הסגר המחייב אותנו להישאר בבית, אמנם מייצר מגבלה לא פשוטה,
אבל קצת מעוף ויצירתיות יכולים להשאיר אותנו פעילים ובריאים יותר אפילו בדירה קטנה ומרובת דיירים .

 

כמה דוגמאות לדברים שאפשר לעשות בבית עם או בלי הילדים כדי לשמור על שגרה קבועה של פעילות גופנית מועילה :

 

  • גם אתם חשובים!
    עם כל הכבוד לילדים, שבאופן טבעי אנחנו שמים במקום הראשון , כדאי שנדאג גם לעצמנו – אם אנחנו במצב גופני ונפשי טוב, קל לנו יותר לדאוג לכל שאר בני המשפחה עם הרבה יותר סבלנות ואורך רוח .
    לכן נסו לנצל את השעות שהם לומדים בזום וקחו לעצמכם בין 3-4 פעמים בשבוע זמן מוגדר לפעילות גופנית. אפילו חצי שעה בכל פעם-  לאימון כושר שאפשר לעשות בבית .
    יש אינסוף אימונים זמינים שאינם דורשים הרבה מקום.
    אתם מוזמנים להיכנס אלי לאינסטגרם שלי לאימונים קצרים ויעילים (@anat_harel) או לחפש כאן בבלוג של רמי לוי את אחד האימונים המעולים שהכנו עבורכם .
  • אין זמן פנוי בלי שהילדים אתכם?
    לא רק שזו לא בעיה, זה אפילו יתרון !
    משום שאת אותם אימונים שאתם עושים אפשר לעשות גם יחד עם הילדים.
    גם אם הם לא יכולים לעשות את כל התרגילים כמוכם – תהיו סלחנים ותאפשרו להם לעשות מה שהם יכולים משום שהרווח הוא פעילות גופנית בריאה וזמן איכות משפחתי שבדרך כלל חסר לנו מאוד.
    תזכרו, החינוך הטוב ביותר הוא לתת דוגמא ואימון משותף שבו הילדים רואים אתכם מתאמנים איתם יחד- הוא פשוט נפלא במובן הזה .
  • חדר המדרגות – חדר הכושר החדש!
    מדובר על חלל משותף אמנם אבל בהחלט ניתן לניצול לצורך פעילות גופנית .
    מבטיחה להעלות בקרוב אימון שאפשר לעשות בחדר המדרגות שלכם .
  • ללמוד יחד דברים חדשים .
    למה לא לנצל את הזמן הזה בבית כדי ללמוד דברים חדשים ?
    תרגול ולמידה של מיומנויות חדשות, הוא גם תרגול נפלא למוח וגם אפשרות לשפר את היכולות הפיזיות שלנו ,למשל עמידת ראש או עמידת ידיים (כמובן שיש עוד הרבה דברים אחרים אם דוגמא זו לא רלוונטית לכם ).
    כל מה שצריך זה לחפש ביוטיוב “לומדים עמידת ראש/עמידת ידיים” ויש לכם כמה דקות ביום של הפוגה מהמטלות של כולם.
    כמה דקות של פעילות גופנית חוויתית שתזיז את כולכם אחרי שעות של ישיבה , תעורר אתכם ועל הדרך יכולה להיות חוויה משעשעת ומאתגרת.
  • תשחקו!
    אם לא ראיתם את הסרט “מרי פופינס” עד עכשיו-  אז זה הזמן.   תוכלו לגלות איך גם מטלות הבית הכי משמעממות יכולות להפוך למשחק משותף.
    קבלו לדוגמא משחק לסידור הבית שהמצאתי על בסיס המשחק כיסאות מוסיקליים (אבל ללא מפסידים J ):
    – לכל אחד יש תפקיד כמו : לטאטא , לשטוף , לקפל כביסה וכדומה.
    – ברקע מנגנים פלייליסט עם מוסיקה שאוהבים.
    – בכל פעם שמתחלף שיר, כל אחד מהמשתתפים חייב לרוץ ולהחליף תפקיד עם אחד המשתפים האחרים.

 

תחשבו כמה יתרונות במשחק אחד: גם הבית נקי ומסודר, גם כולם היו פעילים וגם זכינו בזמן שכולנו בתנועה יחד

 

חג פעיל ושמח לכולנו !!

קטגוריות
מאמרים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל