מאמרים

משהו לטו’ באב

תשמעו משהו מעניין ממש לכבוד ט"ו באב: יש שתי פעולות שעשויות להגביר את רמות האוקסיטוצין בגופכם.

פאולה רוזנברג | | 9 באוגוסט 2020

האוקסיטוצין נקרא גם “הורמון האהבה” כי חוקרים גילו שהוא מעצים רגשות של אמון וביטחון בין בני זוג. כשאוקסיטוצין מופרש מהמוח, הוא מקל על התמודדות עם מתח, מוריד לחץ דם, מרומם מצב רוח ומעניק תחושת שמחה ושביעות רצון ואף מגביר את רמת הגירוי המיני. האוקסיטוצין מגיע לשיאים בגוף בזמן אורגזמה הן אצל הגבר והן אצל האישה.

אז איך אפשר לסייע לעליית אוקסיטוצין בדרך טבעית?

❤ נוכחות אסטרוגן מגבירה שחרור אוקסיטוצין, לכן מזונות המכילים חומר דמוי אסטרוגן יסייעו לעליית הרמות שלו בגופכם. מה למשל? שעועית, פולי סויה, זרעי פשתן וזרעי שומר, תפוחים, ג’ינג’ר, שום ואורגנו. גם מזונות עשירים בחלבון ובשומן כמו דגים, ביצים ואגוזים עשויים לסייע לעליית רמות האוקסיטוצין.

❤ אם אתם רוצים שהורמון האהבה יזרום בגופכם בהנאה, חשוב לא רק מה תאכלו, אלא גם איך תאכלו. והתשובה: לשתף ולהתחלק באוכל שלכם! חוקרים בגרמניה פרסמו מחקר מרתק שמצא כי שימפנזים שחלקו את מזונם הרגישו טוב יותר והפרישו כמויות כפולות של אוקסיטוצין. למעשה, גם אלו שחלקו ממזונם וגם אלו שקיבלו מזון מהאחרים הפגינו רמות גבוהות יותר של ההורמון מאשר אלה שאכלו בחברותא מבלי לחלוק. כנראה שלא סתם אומרים שהדרך אל הלב עוברת דרך הקיבה. מסקנת החוקרים הייתה ששיתוף במזון הוא בעל תפקיד מכריע ביצירת קשרים חברתיים ורכישת חיבה.

♡חג אהבה שמח♡

קטגוריות
מאמרים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל