לבשל עם ילדים

להיות הורה זה לחפש כל הזמן את הדרך הטובה והפשוטה להיות שם בשביל הילדים שלנו. ולפעמים צריך לחשוב קצת מחוץ לקופסה

פאולה רוזנברג | | 18 ביוני 2020

להיות הורה זה לחפש כל הזמן את הדרך הטובה והפשוטה להיות שם בשביל הילדים שלנו. ולפעמים צריך לחשוב קצת מחוץ לקופסה כדי לתמוך ולחזק את הביטחון העצמי שלהם, דבר שתמיד מתבטא ומשפיע בכמה מישורים – בלימודים ובחיי החברה של הילדים.

 

לפעמים כשאני מציעה לאימהות ולאבות לבשל עם הילדים – כדי לשפר את הביטחון של הילד, את היכולת שלו לשתף פעולה או אפילו כדי לשפר את החשיבה המתמטית – חלק גדול מהם מביטים בי בפליאה. נכון, אנחנו שולחים את ילדינו לחוגים ולשיעורים פרטיים כדי לפתח את היצירתיות, לשפר את הקשב והריכוז, להרגיע ולחזק את הכישורים החברתיים והאינטלקטואליים. אבל יש פעילות זולה, כיפית וטעימה, שאנחנו מפספסים.

מחקרים מוכיחים שבישול משותף תורם בכל אחד מן הנושאים שהזכרתי וזה כל כך זמין, ממש מתחת לאף. עם יד על הלב, מתי ביליתם לאחרונה עם הילדים במטבח ואפשרתם להם ללוש, ללכלך, למדוד כמויות, לשמן ולערבב? כנראה שרובכם מעולם לא עשיתם זאת וחבל כי זה טוב לבריאות שלהם ולבריאות הקשר ביניכם.

 

יש נקודה כואבת שסביבה מתקיימות מריבות רבות בבתים שאני פוגשת: כמה ממתקים מותר לילדים לאכול, איזה ממתקים להרשות ומתי. גם כאן, הבישול המשותף יכול להציע פתרון. אם תכינו עם הילדים מתוקים בריאים, יש סיכוי גדול שהם יעדיפו לאכול אותם על פני אלה הקנויים. ילדים שאופים עוגה לומדים על הדרך כמה סוכר היא מכילה ואיך הוא משפיע על הגוף.

 

רוצים לתת לזה צ’אנס? נסו את המתכון השווה הזה עם הילדים שלכם, הם בטוח ייהנו מהטעם של העוגיות הללו ואתם תרגישו טוב בזכות הסיבים והוויטמינים שהן מכילות.

 

עוגיות חמאת בוטנים

 

מה צריך?

 

1/2 כוס שמן קוקוס

 

כוס חמאת בוטנים

 

1/2 כוס סוכר חום

 

1.5 כוסות קמח מלא

 

1/2 כפית מלח

 

1/4 כוס שוקולד צ’יפס – לא חובה

 

איך מכינים?

מערבלים עם מטרפה בקערה את שמן הקוקוס וחמאת הבוטנים עם הסוכר עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את הקמח, המלח והשוקולד וממשיכים לערבב עד שנוצר בצק. קורצים עיגולים בקוטר שלושה ס”מ, משטחים אותם ומסדרים בתבנית מעל נייר אפייה. מעבירים לתנור שחומם מראש ל-170 מעלות. אופים רבע שעה ומניחים את המגש בחוץ להתקרר.

 

זכרו, אפשר לאפות עם הילדים כל מתכון שאתם אוהבים. כדי “להבריא” את המתכון אפשר להמיר קמח לבן בקמח מלא ולהפחית ב-20% את כמות הסוכר (תסמכו עלי שיצא ממש מתוק בכל מקרה).

 

בהצלחה!

אתם מוזמנים לכתוב לי מהם המתכונים שאתם אוהבים להכין עם הילדים שלכם.

 

קטגוריות

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל