טיפים קטנים

ממתקים וילדים

פאולה רוזנברג | | 11 במרץ 2020

סקרנים לדעת מה מצאו המדענים בקשר לממתקים וילדים?
אז ככה, בדקתי עבורכם את המחקרים וזה מה שמצאתי: ילדים שגדלו בבית שבו היתה מדיניות אכילה ברורה וגמישה, צמחו להיות מבוגרים בעלי הרגלי אכילה בריאים יותר ומשקל תקין יותר.
מה הכוונה במדיניות ברורה וגמישה?
⬅️ ברורה: אצלנו בבית למשל, יש כלל מאז ששילה וארבל היו ממש קטנות, לפיו אפשר לאכול משהו מתוק אחד ביום. זה יכול להיות כדור גלידה או כמה קוביות שוקולד או קרמבו או שתיים-שלוש עוגיות. יש להן עצמאות לבחור מה הדבר המתוק שמתחשק להן, מתוך המתוקים האפשריים. יש כמה שהם מחוץ לרשימה: סוכריות גומי, סוכריות טופי, ממתקים המכילים צבעי מאכל מלאכותיים. ⬅️ יחד עם הכלל הברור, קיימת גמישות: באירועים מיוחדים כמו ימי הולדת או לאחר מסיבת הפורים בבית הספר – אפשר גם אפשר לצאת מהכלל. חשוב לציין בפני הילדים שזה יום מיוחד ושאחר כך חוזרים לכללים הרגילים.
היכולת להחזיק גבול תזונתי ברור ולהגמיש אותו מדי פעם יוצרת אצל הילד ביטחון ובהירות וגם בריאות. 🍭🍬 למה מגירת ממתקים חופשית אינה אופציה מועדפת? כי לילדים קשה לדחות סיפוקים בעצמם, ללא עזרה שלנו. באופן כללי אני מעדיפה שהבנות יגשו לחנות הנוחות או למכולת הקרובה ויבחרו להן ממתק, כי מומלץ שלא לאחסן מתוקים בבית. הקניה היומית גם הופכת את העניין ליותר כיפי וחגיגי, וגם מסייעת למבוגרים שבחבורה שלא להתפתות לנשנש בלילה, לאחר ההרדמות של הקטנים, את אצבעות הקינדר או הוופלים שקנינו “בשביל הילדים” 🙈. 🍫והכי הכי כיף זה להכין ממתק בעצמכם בבית. ⬅️קבלו מתכון פצצה בשתי דקות:
1️⃣לוקחים דגני בוקר מתירס ללא שום תוספת של סוכר פלוס 200 גרם שוקולד מריר 60% מוצקי קקאו (אפשר להשיג את שני המרכיבים בסופרים של רמי לוי! ), 2️⃣ממיסים את השוקולד ומוזגים את השוקולד הנוזלי לקערה ומערבבים עם שתי כוסות פתיתי תירס.
3️⃣כאן מגיע החלק השווה: מועכים ומערבבים עם הידיים עד שכל הפתיתים מכוסים בשוקולד.
4️⃣מניחים כף מהתערובת בשקעים של תבנית מאפינס או בעטרות נייר ומקפיאים לשעתיים.
5️⃣אחר כך כדאי לשמור במקפיא ולנשנש כשמתחשק משהו מתוק.
חג שמייח!

תייגו חברים שהבית שלהם נראה כמו בית הממתקים של המכשפה מ”עמי ותמי” 😄.
🍪🧁🍩🍰🍦🍨🥧🍡🍭🍫🎂🧹🍬🍫 בשיתוף

קטגוריות
טיפים קטנים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל