טיפים קטנים

דברים שלא ידעתם על האוכל שלכם | המתוק של הטבע

אושר אידלמן & אודי ברקן | | 27 בפברואר 2020

קודם כל חשוב להבין שפחמימות וסוכרים הם שמות זהים לאותה תרכובת כימית.

ישנן פחמימות ארוכות כמו עמילן וישנן פחמימות קצרות כמו סוכר (סוכרוז), גלוקוז ופרוקטוז.

הפחמימות הקצרות יותר הן אלו המעניקות תחושת מתיקות על הלשון ואילו את הארוכות לא מרגישים כמתוקות.

הסיבה שפירות מתוקים, היא כי הסוכר שבהם נמצא במצב של פחמימה קצרה. בתפוח אדמה ואורז לדוגמא,  הפחמימה נמצאת בשרשרת ארוכה ולכן הם לא מורגשים כמתוקים, למרות שכמות הפחמימה שבהם יכולה להיות גבוהה יותר.

בנוסף, פירות מכילים שפע של ויטמינים ומינרלים, סיבים תזונתיים ונוגדי חימצון, והכי חשוב, מורכבים מאחוז גבוה של מים.

רוצים לומר, תצרכו פירות על בסיס יומי ובדומה לירקות, תנסו לגוון ככל האפשר. כמו בכל חומר גלם אחר, אין צורך להפריז, אבל צריכה מתונה תעשה לכם רק טוב!

קטגוריות
טיפים קטנים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל