טיפים קטנים

הבחירה הנכונה במטבח לגוף שלנו

אמנם פסח מאחורינו אך בטרם נמהר להחזיר את החמץ למטבח זו אולי הזדמנות מצויינת לבחון מחדש את מה שנמצא בארונות המטבח ומדפי המקרר.

מיכל צפיר | | 16 באפריל 2020

אמנם פסח מאחורינו אך בטרם נמהר להחזיר את החמץ למטבח זו אולי הזדמנות מצויינת לבחון מחדש את מה שנמצא בארונות המטבח ומדפי המקרר.
עוד שהצטרפתי למהלך חיים בריא עם רמי לוי בתחילת השנה אמרתי שחלק מאוד משמעותי בהצלחה לנהל תזונה בריאה זו יצירת סביבה תומכת. סביבה שתואמת את מה שאנחנו מאמינים בו ואת המקום בו אנחנו רוצים להיות מבחינה בריאותית.

האוכל שאנחנו אוכלים קובע במידה רבה את מצבנו הבריאותי וכן גם את החוסן הבריאותי, עדיף להשקיע בבריאות מאשר לטפל במחלות.
יש שתי שאלות שכדאי לשאול לפני שמארגנים את המטבח:

  1. אם אני מאמינה שמזון מסויים מזיק לבריאותי האם כדאי להניח אותו במקום זמין במטבח
  2.  האם כדאי שאעמיד במבחן תמידי את כוח הרצון שלי?

התשובה מבחינתי לשתי השאלות היא חד משמעית – לא!!

אחת הסיבות המשמעותיות שאני מצליחה לאכול באופן מזין ומכבד את הגוף שלי, היא הבחירה להכניס הביתה את המזון שראוי שיכנס לגוף שלי.
אז אספתי עבורכם את מה שראוי שיהיה ממנו יותר במטבח ואת מה שכדאי שיהיה פחות או אפילו כדאי לשחרר מהמטבח לחלוטין.

  • להעשיר בירקות ופירות טריים, אני קונה פעמיים בשבוע כדי לא לקנות כמויות גדולות ואז מתקלקל ונזרק, (לא חייבים ללכת פעמיים לסופר, אני אישית מזמינה אונליין מרמי לוי)
  • למזון הטרי יש חיי מדף קצרים וזה נורמלי, מה שפחות נורמלי זה מוצרים מעובדים עם חיי מדף מאוד ארוכים.
  • גם ירקות קפואים הן אופציה נהדרת, אפונה, שעועית ירוקה, ברוקולי, כרובית, לקטי ירקות. החוק מחייב את חברות המזון להקפיא את המוצר עד שש שעות מרגע הקטיף כך שמדובר בירקות טריים שרק עברו הקפאה.
    פירות קפואים, נהדרים לשייק או אפילו כקינוח עם קצפת טריה לצידם.
  • מים מים מים (משקאות מתוקים לשאוף לא להכניס הביתה, גם לא בסופ״ש ובימי חג) אם רוצים מדי פעם משקה מתוק אפשר מחוץ לבית אבל מיותר להכניס למקרר ובוודאי לגוף שלנו. מים בטעמים הם מים שהוספנו להם פרי טרי או נענע אבל לא מים בטעמים קנויים.
  • קטניות, עדשים, לשלב בבישול, קטניה ודגן משולבים יחד (מג׳דרה) מהווים חלבון מהצומח.
  • עלים ירוקים, עשבי תיבול, שמיר,פטרוזיליה,בזיליקום,כוסברה,רוזמרין,חסות… לשלב בבישול וגם כסלט בפני עצמו. עשירים בערכים תזונתיים כולל סידן, ואחוזי הספיגה גבוהים
  • קמחים מלאים לצורך הכנת מאפים טריים בבית. כוסמין,שיפון,קמח מלא.
  • שמן זית, שמן שומשום, רוטב סויה, חומץ בלסמי. מעשירים כל תבשיל מתייחסת לכולם כתבלינים ולא כרכיב בפני עצמו.
  • קופסאות שימורים של ירקות, טונה, חמוצים (ללא תוספת סוכר!!) טחינה.

 

זו בעיני רשימה שמהווה בסיס למטבח מזין .

הייתי משחררת את המזונות המעובדים, הממתקים המעדנים מלאי הסוכר, הדיאט, הלייט וכל מה שמועשר בסוכר ושומן רווי.

אם מאוד רוצים אוכלים מחוץ לבית אבל לא מאפשרים לזה להיות זמין. זו הגישה שלי והבנות שלי יודעות שזו הדרך להביע אהבה, להעניק להם באופן זמין את מה שראוי להיכנס לגוף. אז כל אחד שיבחר את המתאים לו אבל תהיו כנים עם עצמכם כשאתם בוחרים להכניס משהו הביתה תוודאו שזה אכן מכבד את הגוף.

קטגוריות
טיפים קטנים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל