טיפים

ליצור שינוי תזונתי בלי למחוק את ההרגלים הקיימים | פאולה רוזנברג

היי חברים, אני פאולה רוזנברג,

פאולה רוזנברג | | 2 בפברואר 2020

היי חברים, אני פאולה רוזנברג, ובזמן שאתם קוראים את המילים הללו, די בטוח שכולי עדיין מלאת התרגשות מתחילתו של המסע החגיגי הזה. בטח אתם שואלים את עצמכם למה זה מרגש אותי, זה
בגלל שכמו שהחיים שלי השתנו לטובה בצורה יוצאת דופן לפני 17 שנה, כשהתחלתי לאמץ הרגלים בריאים, אני שמחה בשביל כל אחד ואחת מכם שיזכה לכך. לחוש יותר אנרגיה, לחוות שינה טובה
יותר ופחות כאב ועייפות – בזכות אימוץ הרגלי חיים בריאים יותר.

בגיל 25 החלטתי שנמאס לי לסבול ממיגרנות, מתשישות וממצב-רוח ירוד. אימצתי כללי אכילה חדשים, שונים מכל מה שהכרתי עד אז: יותר ירקות, יותר קטניות, את הלחם הלבן ואת קמח החיטה
החליפו לחמים מקמח שיפון מלא וקמחים המכילים סיבים מלאים כמו כוסמין ושיבולת שועל. עולם שלם של טעמים נהדרים וחדוות בישול מחודשת.
התוצאה הייתה כל כך חיובית, שהיא גרמה לי לזנוח קריירה כעורכת דין צעירה ומבטיחה, ולהקדיש את עצמי במשך חמש שנים ללימודי תזונה טבעית, צמחי מרפא וארומתרפיה. הרגשתי שהייעוד שלי
הוא ללוות אנשים בדרך לשיפור איכות חייהם, שאת הגילוי שאני חוויתי אני חייבת להעביר הלאה. והכי חשוב, להנגיש ידע עמוק ומקצועי המבוסס על מחקרים מהימנים, שיכול לסייע לאנשים להפסיק
להתמכר לדיאטות טרנדיות חולפות, שמכלות את האנרגיה ואת המוטיבציה – כי בסופו של דבר הן לא מחזיקות מעמד לטווח הארוך.

כבר מעל לעשור שאני מפיצה את הסגולות הטמונות באכילה מאוזנת ומתונה, בכל דרך אפשרית: בתכנית הבוקר שאני מנחה, בכתבות בעיתונות ובמדיה, בהרצאות שאני מעבירה ברחבי הארץ,
בסדנאות ובקליניקה. בשנים האחרונות הוסמכתי גם כפסיכותרפיסטית, מתוך הבנה ששינוי אמיתי מתייחס לא רק ל-מה, כמה ואיך אוכלים, אלא גם לרבדים הרגשיים של האכילה. זו הדרך המיטבית
ליצור טרנספורמציה אותנטית. בזכות מהפכת הבריאות של רמי לוי, יש לי הזכות להעניק לכם מניסיוני העשיר – המקצועי והאישי.

אז בואו נתחיל, מוכנים?
כדי ליצור שינוי תזונתי אמיתי, לא צריך לזרוק את ההרגלים הקיימים לפח ולמחוק את מה שאתם אוהבים, ובטח שאין צורך להשליך מהחלון את תכולת המקרר והמזווה. חשוב להתחיל משינויים קטנים
ובייחוד בארוחת הערב. למה דווקא ארוחת הערב? כי זה זמן יותר רגוע בדרך כלל, כשלא ממהרים לצאת.
קחו צעד ראשון: פעמיים בשבוע, הוסיפו קטניה לארוחת הערב. המשמעות התזונתית היא שאתם מוסיפים חלבון איכותי מן הצומח, סיבים תזונתיים המסייעים לעיכול, נוגדי חמצון שהם הצבא של
הגוף, וכמובן טעם נהדר. מחקרים מצאו שמי שאוכל לפחות שלוש מנות של קטניות בשבוע, עשוי להפחית את הסיכון למחלות שונות כמו סרטן המעי, סוכרת ושומנים גבוהים בדם.
קטניות מנפצות בקלות את המיתוס שאוכל בריא חייב להיות יקר – קילו גרגרי חומוס יבשים, או אפילו מבושלים המגיעים קפואים בשקית, הם אוצר של ערכים תזונתיים במחיר נגיש מאוד. אותו דבר לגבי
עדשים שחורות, ירוקות או חומות. והשעועית )!( יש כל כך הרבה סוגים: נסו את שעועית המאש, אם עוד לא ניסיתם בעבר, או את שעועית הלוביה.
אם אתם תוהים איך כדאי לשלב קטניות בארוחת הערב, הנה כמה אופציות פשוטות: הוסיפו חצי כוס של עדשים מבושלות לתוך הסלט. הכינו מרק אפונה במקום החביתה, זה מושלם בדיוק עכשיו בימי
החורף. החליפו את הגבינה בממרח עדשים או ממרח חומוס, זה כל כך טעים והמתכון המנצח שלי גורם לכל מי שטועם אותו ללקק את האצבעות. ארוחת ערב של פסטה, ונוסיף לכל רוטב אהוב –
עגבניות או שמן זית – חצי כוס שעועית מבושלת. זה מעדן.

ספרו לי בדף הפייסבוק או באינסטגרם אם הצלחתם באחת המשימות. וזכרו את הסיסמה שמלווה אותי בחיים, אני ממליצה לכם לאמץ אותה חזק חזק אל תוך הלב:
כל מה שתעשו, גם צעד קטן, הוא משמעותי ומשפיע, והוא תמיד יותר ממה שלא עשיתם עד עכשיו. אל תחכו לרגע המושלם, לכו על מה שאפשרי ברגע זה. בהצלחה!

קטגוריות
טיפים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל