מאמרים

אל תעמיסו: מה כדאי לאכול בערב כדי ליהנות משינה טובה?

מתקשים להירדם? נרדמים אבל מתעוררים אחרי כמה שעות או סובלים מהרבה חלומות רעים?

ramile | דיאטנית | 11 בדצמבר 2019

מתקשים להירדם? נרדמים אבל מתעוררים אחרי כמה שעות או סובלים מהרבה חלומות רעים? יכול להיות שכל זה קשור לשניצל שאכלתם לפני שהלכתם לישון. מה כדאי לאכול לפני השינה וממה כדאי להימנע?

 

למזון שאנחנו אוכלים בערב השפעה מכרעת על איכות השינה שלנו. זה לא סוד שאיכות השינה היא מרכיב יסוד באופן התפקוד שלנו במשך היום ולכן ערך ההשקעה בשינה טובה בהחלט לא יסולא בפז. באופן כללי מומלץ להימנע מאכילה כמה שעות לפני הכניסה למיטה, אבל ברור לנו שלא כולם יכולים לעמוד בגזרה הזאת. אם גם אצלכם, כמו אצל רבים אחרים, מתעורר החשק לאכול בלילה, כדאי שלפחות תעשו את זה באופן מבוקר. מה כדאי לאכול בלילה וממה כדאי להימנע? הנה כמה עצות.

 

מה כן? דגים. בסלמון ובטונה כמות מכובדת של ויטמין B6, האחראי על ייצור מלטונין. מלטונין הוא החומר האחראי על השינה שלנו. הוא שולט במחזורי ההירדמות וההתעוררות. יותר דגים = יותר מלטונין = שינה טובה יותר. אם אתם לא אוהבים דגים, תוכלו להשיג ויטמין B6 גם מבננות, שיבולת שועל וגרגירי חומוס.

 

מה לא? אוכל מטוגן. כן, דגים זה אחלה, אבל אל תפרשו את ההמלצה הזו כהזמנה לאכול מנת פיש אנד צ’יפס לפני השינה. כדי לעכל את השומן נדרשות המון חומצות קיבה, שהפעלתן עשויה לגרום לכם לתחושת כבדות ואף לצרבות, שאיתן ממש קשה להירדם. הימנעות מכל סוג של אוכל שומני לפני השינה היא רעיון טוב.

 

מה כן? דגנים מלאים. דגנים מלאים מכילים הרבה מגנזיום, החיוני לשנת לילה טובה. צריכת דגנים מלאים לפני השינה עשויה להרפות את השרירים שלכם ולהקנות לכם שנת לילה ערבה.

 

מה לא? סוכר. קערת גלידה מול סדרה טובה, רגע לפני שהולכים לישון, יכולה להיות טעימה ומנחמת אחרי יום עבודה עמוס, אבל הסוכר שבה נאגר והופך מיד לשומן. לפי מחקרים אכילת סוכר לפני השינה עשויה לגרום לסיוטים.

 

מה כן? חלב. בסרטים אמריקאים, כשהילדים לא נרדמים, תמיד מציעים להם כוס חלב חם, ולא בכדי. חלב חם עוזר להרפות מתח בגוף והסידן שבו עוזר לשרירים להירפות. חלב חם עשוי גם להקטין את הסיכויים שתתעוררו באמצע הלילה רעבים, משום שהוא גורם לתחושת שובע.

 

מה לא? קפה. נדמה שלא ממש צריך להסביר למה, ובכל זאת: הקפאין שבקפה עושה את דרכו באופן מיידי כמעט למוח ומגרה את מערכת העצבים המרכזית ולפיכך עושה אותנו ערניים ודרוכים.

 

מה כן? שקדים. שקדים עשירים במגנזיום ובטריפטופן – שני חומרים המסייעים בהרפיית שרירים ובהרגעה של מערכת העצבים. הם מייצבים את קצב הלב, אלמנט נוסף התורם לרוגע ולאפשרות להירגע.

 

מה לא? שוקולד. גם אם מדובר בשוקולד דל סוכר, בשוקולד יש הרבה קפאין. שוקולד הוא חטיף מצוין לשעות אחר הצהריים, שבהן אנחנו מנסים להתאושש מארוחת הצהריים ולהספיק עוד כמה דברים לפני שהיום נגמר, אבל הוא די גרוע כשאנחנו מנסים לעשות את ההפך: להוריד הילוך ולעצום עיניים עד ליום המחרת.

 

 

קטגוריות
מאמרים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל