מאמרים

כך תשרפו קלוריות במהלך היום בלי להתאמן

תתפלאו, אבל אתם יכולים להתאמן בלי להתאמן,

ramile | דיאטנית | 11 בדצמבר 2019

תתפלאו, אבל אתם יכולים להתאמן בלי להתאמן, בזכות כמה פעולות יומיומיות פשוטות שאתם ממילא עושים. הנה כמה פעילויות שלא נראות או מרגישות כמו אימון, אבל הן שורפות קלוריות יפה מאוד

 

רגע, לפני שאתם מגלים את הסוד, אנחנו חייבים לומר זאת: פעילות ספורטיבית מתונה ועקבית תורמת לבריאות הגוף והנפש. אם רוצים לרדת במשקל ולחטב את הגוף, רצוי לעשות זאת על ידי שילוב תזונה בריאה ומותאמת אישית ושמירה על כושר.

אבל, והנה הסוד, אתם יכולים לשרוף קלוריות גם כשאתם לא מתאמנים. האמת שאתם עושים את זה ממש עכשיו, כשאתם נושמים. אפילו קריאה בישיבה שורפת קלוריות. נכון, לא מספיק. אבל דעו שלא חייבים לרוץ 10 ק”מ בפארק או להרים משקולות בחדר הכושר כדי לגרום לגוף להוציא אנרגיה ולשרוף קלוריות. איך?

הנה כמה פעילויות שלא נראות או מרגישות כמו אימון, אבל הן שורפות קלוריות, מאיצות את קצב הלב ומשפיעות לעתים על קצב חילוף החומרים בגוף.

 

לזוז יותר

מכירים את אלה שיושבים מול המחשב בעבודה ורגל אחת שלהם זזה כל הזמן? או כאלה שעומדים הרבה ומדברים בתנועות ידיים? או שמשחקים עם העט במהלך הישיבה. זה יכול לעצבן, אבל אלו פעולות קטנות שיכולות לשרוף אפילו 350 קלוריות ביום.

מחקר שעקב אחר 10 מתנדבים רזים ו-10 הסובלים מהשמנת יתר מצא שהמלאים יותר ישבו בממוצע שעתיים יותר ביום מהרזים והתזוזה של הרזים במהלך היום גרמה להם לשרוף בממוצע כ-350 קלוריות יותר ביום. אז זוזו.

 

עלו ורדו במדרגות

הנה לכם דוגמה לאימון גופני שלא מוגדר כאימון גופני. תשכחו מהמעלית שבמקום העבודה ובמהלך היום השתדלו להתנהל באמצעות מדרגות. גם בבית, אם אתם גרים בקומות הנמוכות – מדרגות הן הדרך שלכם לשרוף קלוריות.

 

להחנות בקצה החניון

נכון שבדרך כלל ההעדפה היא להחנות קרוב למעליות או ליציאה, כדי לא לבזבז זמן בכניסה וביציאה. ובכן, אתם לא מבזבזים זמן – ההליכה הזו היא מבחינתכם עוד כמה קלוריות שנעלמות.

 

הלאה, רק ללכת הלאה

לכו. בכל הזדמנות. בכל מזג אוויר. אתם צריכים להגיע למקום שהוא במרחק 10-15 דקות הליכה? השאירו את המכונית בחניה, תכננו את הזמן נכון ולכו אליו. ההליכה טובה לגוף, היא שורפת קלוריות בצורה אטית ובריאה ומחזקת את השרירים.

תרימו לעצמכם

עושים קניות ברמי לוי – ברור שכן! – נסו ללכת עם סלסילות ביד ולא עם עגלה, כל עוד כמות המוצרים אפשרית. בדרך לאוטו בחניון, קחו שקיות בידיים ולכו איתן.

 

נקו את הבית

שימו פלייליסט שאתם אוהבים, הוציאו את חומרי הניקוי ותתחילו לעבוד. אחרי שעתיים-שלוש של שפשוף, קרצוף ושטיפה אתם תרגישו כמו אחרי אימון. ניקוי הבית, בטח אם הוא גדול, יכול לשרוף אפילו מאות קלוריות והוא גם מחזק את השרירים. וכמובן, ההרגשה אחרי, כשהכול מצוחצח, היא תענוג בפני עצמו.

 

קומו על הרגליים

עמידה יכולה לשרוף בין 20 ל-50 קלוריות בשעה ותורמת להפחתת העומס על הגב. נוסעים באוטובוס? עמדו בדרך. משוחחים עם מישהו בעבודה? עשו זאת בעמידה. מבחינה קלורית זה יעמוד לזכותכם.

 

קטגוריות
מאמרים

אולי יעניין אותך

הרשמה לניוזלטר
הרשמו ותשארו מעודכנים בכל מה שחדש אצלנו
אנא הזינו כתובת מייל